כאשר קלבהאוס נכנסה לחיינו בשנת 2020 היא נכנסה בסערה, אף אחד לא האמין שכבר אחרי שנה הם יהיו עם יותר מ10 מיליון משתמשים וכאשר בוחנים את המקרה שלה מבינים שהסיבה העיקרית להצלחה הייתה כמובן הטיימינג, עם פרוץ הקורונה אפליקציית קלבהאוס הייתה שם בדיוק במקום הנכון בזמן הנכון ובזמן שמארק צוקרברג ואילון מאסק משתמשים בקלבהאוס - במיקרוסופט ולינקדאין עשו שיעורי בית.
לינקדאין בשנים האחרונות נמצאת במגמה של להפוך את הפלטפורמה ליותר חברתית ולא רק זה היא גם נותנת חופש ליוצרים כי היא יודעת שזה מה שישאיר אותם בפלטפורמה ואפילו יגייס עוד וגם את שאר המשתמשים, בסופו של דבר אנשים נכנסים היום ללינקדאין גם כדי לצרוך תוכן שהם לא חכולים לצרוך בשום מקום אחר וכמו שזה היה נראה עד עכשיו לינקדאין עצמם עדיין חיפשו את החלק החסר במרדף אחרי עוד פיצ'ר ועוד פיצ'ר - עכשיו נראה שהם מצאו.
למה דווקא הפורמט הזה?
מעבר לעובדה שמדובר בפורמט מרענן לינקדאין מוגדרת כרשת עסקית וחברתית ובשונה מקריאה של פוסטים, צפייה בתמונות, וידיאו ולייבים לשמוע זה משהו שאפשר לעשות גם בהליכה, גם בהמתנה בפקקים ובנהיגה ואפילו תוך כדי עבודה ולכן יש כאן אפשרות להתאמה ברמה מאוד גבוהה, במיוחד שהפורמט הזה לא קיים עדיין בפייסבוק ובעוד פלטפורמות וספק גם אם יגיע לשם יום אחד.
בנוסף לכך, הפיצ'ר הזה מצטרף לארסנל שלם של כלים עבור יוצרי תוכן והוא בדיוק הדבר האחרון בהחלט שהיה חסר כדי שהארסנל הזה יושלם, לייבים, ניוזלטרים, מאמרים, אירועים ואפילו פודקאסטים - לינקדאין שמה לעצמה מטרה להפוך לגן עדן ליוצרי תוכן.
המכשולים.
(חינוך שוק ודוגמה של הסטוריז שנכשל ככה שללינקדאין אין תמיד סבלנות, קלבהאוס הפסיקה להתפתח)
כן, לא הכל יילך חלק והפיצ'ר הזה לא יכבוש את השוק בן לילה, כדי שזה יצליח צריכים לקרות בעיקר 2 דברים: קודם כל לינקדאין צריכה לדחוף את זה מספיק ולא כמו שהיא קידמה את הפיצ'רים החדשים בשנים האחרונות, לרוב המשתמשים בלינקדאין על בסיס יומיומי עדיין אין מושג שהם יכולים לעשות לעשות שידור לייב בלינקדאין או לפתוח ניוזלטר או פודקאסט ככה שהם חייבים להנגיש את זה יותר.
הדבר השני הוא סבלנות, לינקדאין כבר הראתה בעבר שאין לה באמת סבלנות לפיצ'רים חדשים כאשר השיקה ב2020 את הסטורי כמו באינסטגרם ופייסבוק ולא נתנה לזה אפילו הזדמנות של שנה אחת, כאן עם הפיצ'ר החדש יש התאמה טובה יותר לקהל ועדיין סבלנות היא מפתח במהלך הזה.
מה לצפות שיקרה עם השימוש שלנו בלינקדאין
(כן המגמה תמשיך ונמשיך לראות דברים חדשים בלינקדאין).
היום בחודש יוני 2022 ובמחצית השנה אנחנו רואים שרק השנה לינקדאין ביצעה יותר מהלכים שישדרגו את הפלטפורמה יותר מכל רשת חברתית אחרת בכל השנים האחרונות וכמו שזה נראה עכשיו זה לא ייעצר, מיקרוסופט שמה לעצמה מטרה להפוך את לינקדאין ליותר מרשת לעסקים או רשת לחיפוש עבודה והיא בהחלט מצליחה בכך.
רק מבחן הזמן יגיד לנו אם באמת המהלך הזה יצליח, מה שבטוח הוא שהחל מהחודש כבר אפשר להגיד בהחלטיות שלינקדאין היא הפלטפורמה היוזמת ביותר מבין כולם (אם לפני זה זה לא היה ברור), לינקדאין מציגה התלהבות וחדשנות ממש כמו חברה חדשה שנכנסה לשוק ורק בשביל זה שווה להשקיע את הזמן שלנו עוד קצת שם, נתראה בלינקדאין.
אבי צדקה, מומחה לינקדאין מוביל הבעלים של דוקטור לינקדאין - משרד שנותן שירותים לארגונים ולעסקים בכל מה שקשור ללינקדאין.